Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Det vi vet om yrket Civilingenjör i datateknik berättar vi i presentationen på framtid.se/yrke/civilingenjor-i-datateknik
    Allmänt gäller:
    om man vill jämföra två program inom högskola-universitet, då råder jag att titta på vilka kurser som ingår i de programmen. Den informationen brukar finnas på utbildningarnas hemsidor men kontakta annars (med den frågan) studievägledare på de institutioner där programmen ges. Många svenska universitetsutbildningar har de så kallade "studerande ambassadörer" (som är studerande som fick i uppdrag att vara "ansiktet utåt" och svara på frågor om sin utbildning), så försök gärna hitta sådana studerande ambassadörer och ställ frågor om utbildningarna till dem. Läs noga så mycket som möjligt på utbildningens egen webbplats; kontakta de som står som kontaktpersoner för utbildningen (ibland är det programrektor eller lektor, men ofta är det studievägledare och studerande ambassadörer).

    Studie- och yrkesvägledare