Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du menar att du vill läsa en gymnasiekurs som är på 100poäng på fem veckor, då läser du i så fall på heltid. Heltidsstudier förutsätter att man ägnar cirka 40 timmar per vecka åt sina studier.
    Om det för dig blir jobbigt eller inte, kan jag inte svara på; det beror på dina förkunskaper inför den kursen, på din övriga livssituation (hur mycket annat som upptar din uppmärksamhet) och på hur bra du är på studieteknik. Du får gärna kika på våra bästa tips om studieteknik: se gymnasieguiden.se/reportage/tips-om-studieteknik

    Studie- och yrkesvägledare