Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, jämför kursinnehåll; om exakt samma kurser ingår i båda programmen, är det ingen skillnad (förutom namnet). Om olika kurser ingår i de programmen, då är det skillnaden - eftersom programmen kan leda till olika sorters examina. Receptarieprogrammet borde rimligtvis leda till receptarieexamen och med den kan man sedan söka legitimation hos socialstyrelsen för att få lov att jobba (i Sverige) som Receptarie
    Farmaceutprogrammet borde rimligtvis leda till kandidatexamen med huvudämnet Farmaci men kontrollera det gärna med studievägledare på den institutionen där programmet ges.
    Kursinnehåll i universitetsprogram kan ändras från en antagningsomgång till nästa (vilket beror ofta på regeländringar). De som är experter på de utbildningar som ges på en viss universitets institution är studievägledare som jobbar på den institutionen.

    Studie- och yrkesvägledare