SYV-besökare
    Hej, jag har en elev som inte kan bestämma sig. Hen är lika förtjust i två olika utbildningar. Hen har kommit fram till två gymnasieprogram: ES dans och SA ev beteende, men vet inte vilken hen ska söka först. Vad gör man om båda de utbildningar är lika lockande? Några tips? :)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    jag önskar att eleven ej fick välja, utan kunde ta båda två samtidigt! :) Hur i så fall? Jo, t.ex om man söker SA, beteende på en gymnasieskola som för övrigt även erbjuder Estetiska programmet, dans och försöka få läsa danskurser inom Individuellt val + kanske också en utökad kurs - på så sätt kan man ha danskurser under hela gymnasiet.

    Annars så kanske man kan dansa utanför skolan, på en Kulturskola eller på ett studieförbund?

    Vänigen

    Julia SYV