Lovisa
    Hej, här kommer en lite sista minuten fråga, men jag står fortfarande och tvekar inför mitt gymnasieval, om jag ska välja samhällslinjen eller bild och form. Jag är intresserad av många samhällsfrågor och så vidare, men samtidigt brinner jag för bild. På skolan jag tänkt söka (södra latin) har de lagt till matte 2 på den estetiska linjen, men frågan är om det räcker för att få samma behörighet som sam?

    (Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill göra i framtiden, därför vill jag ha en rätt bred linje. Däremot skulle det vara jättekul att kunna hålla på med bild i skolan, OM det nu är så att jag får samma behörighet som sam )