K
    Hej!

    Jag undrar om man kan få F i slutbetyg om man fick F i Np( nationella prov)?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej K,

    det är läraren som sätter betyg. Enligt vår erfarenhet, är risken stor att få betyget F på hela kursen om man får F på det nationella provet. Men det är inte med automatik så att betyget på kurser = betyget på Nationella provet. Läraren gör sammantagen bedömning av elevens kunskaper och sätter betyg på Hela Kursen.

    Bästa hälsningar / lycka till med dina studier!

    ANNA