Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    ta gärna del av informationen på framtid.se/yrke/facility-manager
    Vad gäller arbetsmarknaden, så tänker jag så här: eftersom utbildningen till facility manager finns (bland annat) inom yrkeshögskola, så borde möjligheterna inom det yrke vara goda (detta för att yrkeshögskoleutbildning får inte lov att starta om det görs en annan bedömning om läget på arbetsmarknaden än den att arbetsmöjligheterna efter den utbildningen kommer att vara mycket goda eller i alla fall goda).
    Tips på utbildningar:
    utbildning till Diplomerad fastighetsförvaltare vid Fastighetsakademin
    utbildning/affarshogskolan/facility-management
    utbildning/fastighetsakademin/fastighetsforvaltare

    Studie- och yrkesvägledare