Milla SYV på FrågaSYV

    Nej, tyvärr, så är min uppfattning att det inte är ett giltigt skäl för att få studieuppehåll med platsgaranti. Men det är varje lärosäte som avgör om de beviljar eller avstår ansöka om studieuppehåll. Så, du får gärna ansöka om det. Jag tror att det blir avslag på den ansökan.
    Jag beklagar att jag måste ge ett sådant tråkigt/negativt svar men jag måste svara utifrån den kunskap och erfarenhet som jag, som SYV, har, även om svaret blir Nej, det du önskar, är ej möjligt. Suck... :(

    Studie- och yrkesvägledare