William
    Jag undrar vad som krävs för att jag skall ha behörighet till att läsa fastighetsmäklar utbildningen efter gymnasiet när jag går handelprogrammet, jag vet att jag behöver läsa till kurser men vilka? samt vilka betyg krävs för en ganska säker plats vid antagning ?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej William!

    För att komma in på en Fastighetsmäklarutbildning är det förutom grundläggande behörighet även matte 3 och samhällskunskap 1b som krävs.
    Ett annat tips kan vara att läsa till Fastighetsförvaltare på Yrkeshögskolan, här kan du läsa mer om utbildningen.

    Här kan du se programplan för handelsprogrammet. På programplanen står de ämnen som du ska läsa. Du kan lägga till ämnen som individuellt val, utökat program eller läsa upp senare. Där kan du se att både matte och samhällskunskap saknas.

    Hälsningar
    Melina, SYV