Korvas456

    Jag ska börja gymnasiet i höst och har sökt natur natur på nacka gymnasium. Jag har 277,5 meritpoäng och den preliminära antagningen på den linjen var 267,5 och medianen var 285 poäng. Jag ligger alltså 10 poäng över  det preliminära men 7,5 under medianen. Jag har också hört att antagningspoängen brukar höjas till slutantagningen en del.

    Så jag undrar: ligger jag bra eller dåligt till när det gäller att bli antagen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    jag tycker att du ligger bra till men kan inte garantera att du blir antagen. Du måste invänta antagningsbesked.Har du fler skolor som du sökt till än bara Nacka-gymnasium? Förhoppningsvis blir du antagen till ditt första alternativ, men det är alltid bra att ha förberett för "plan B" ... "om att i fall".
    I Nacka finns 16 gymnasieskolor: se listan på gymnasieguiden.se/gymnasium?nacka och på 6 av de erbjuds NA/naturvetenskap.

    Studie- och yrkesvägledare