Amy
    Hej!
    Jag ska i år välja gymnasie och jag skulle väldigt gärna vilja gå estet dans men hela min familj säger att det är ett dåligt val och att både högskola och sedan jobb är svårt. Jag skulle vilja bli språklärare men jag vill ha roligt under dessa tre åren och göra något jag tycker om. Hela min familj säger åt mig att gå en "riktig" linje men jag vet inte ens om jag skulle tycka om det.
    Har man en möjlighet att bli språklärare efter gymnasiet och högskola? Kan man ens komma in sen på högskola för att bli språklärare?
    Tack!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Amy,

    man kan bli behörig till utbildning som leder till yrket Språklärare > på Estetiska programmet; beror lite grand vad för sort "språklärare" /om det är svenska och engelska eller andra språk - vilka i så fall, som man vill bli behörig att undervisa i?/ - men även om man inte på gymnasiet blir behörig, kan man komplettera efter gymnasiet. Komplettera efter gymnasiet kan man på komvux, på folkhögskolor och genom självstudier/prövningar.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp,

    Daniel