Nemanja
    Hej, jag läser grund ämnen nu och jag skulle söka till gymnasiet. Jag har läst om behörighet till olika gymnasie programmet ( t.ex kemi,fysik,biologi+9 andra ämnen).
    Jag undrar om det finns något lista med poäng behörighet eftersom jag är inte säkert hur många poäng ska jag få till slutet och hur många poäng var före årets botten gränsen. Jag menar hur många poäng hade den sista eleven som har kommit in på programmet.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du kan fråga på skolorna som du är intresserad av och antagningskanslierna publicerar de siffrorna på sina hemsidor men det kan göra mer skada än nytta att titta på förra årets siffror; det kan ju bli väldigt annorlunda i år.