Ida
    Hej,
    Jag är just nu arbetslös så jag funderar på att läsa en kurs på högskolan, jag vill i framtiden öppna företag men behöver lära mig mer om detta, finns det en kurs på högskolan om att öppna företag?
    Mvh Ida

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ida,

    utbud till hösten 2017 inom högskola och universitet kommer att fastställas till 15 mars, då ansökningsperiod börjar. Nu är inte info på www.studera.nu, som är högskolornas gemensam hemsidag - inte komplett. Men redan nu finns det ca 11 "träffar" på "entreprenörskap" - se här<<<

    och om man begränsar sökning på "distans utan träffar" - får man ca 1500 träffar - se här<<< - både kurser och program

    om man väljer endast kurser på distans utan träffar - här<< - blir det ändå mer än 1300 träffar.

    Du måste själv bestämma vad som passar dig ... om du vill och kan läsa på heltid, på deltid - på plats (bundet till lärosätet) eller på distans - med träffar eller utan träffar.

    Vilket område/bransch vill du starta företag inom?

    Arbetsförmedlingen brukar ha kurser i att starta eget. Har du frågat på "ditt AF kontor"?

    Se info och länkar i presentationen Egenföretagare<<<

    Se också om du hittar någon intressant för dig Yrkeshögskoleutbildning<<.