Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det är Antagning.se som placerar i urvalsgrupperna (när man gör anmälan på www.antagning.se) och det är deras tolkning av reglerna som gäller. Jag jobbar inte på antagning.se men min uppfattning (utifrån informationen som finns att läsa på www.antagning.se + av de svaren vi tidigare fått från de som jobbar med de frågorna) är följande:
    med studieomdöme om grundläggande behörighet prövas man i BF-urvalsgruppen (oavsett om man har kompletterat för särskild behörighet eller inte); på så sätt spelar det ingen roll om man i kurserna som lästs på komvux fick betyget E eller högre betyg. Omdöme från folkhögskola kan som högst uppgå till 4.0.

    Studie- och yrkesvägledare