Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag tror din fråga gäller FT/nationell Inriktning Transport. På den utbildningen måste man uppfylla strikta krav för att få körkort. Det är inte så att man "får" körkort. Det är inte alla elever som går den utbildningen som får körkort. Hur snabbt man uppnår kraven och får körkort B (det måste man få först, innan man kan få körkort C, och efter det CE--- det är i alla fall min uppfattning är det är så); uppfyller man inte kraven får man inget körkort.
    För detaljer om utbildningen kontakta den gymnasieskolan där du vill läsa.

    Studie- och yrkesvägledare