Olivia
    Hej! Jag studerar för tillfället Industriell miljö och processtekik på LTU. Jag vill byta till en mer miljöinriktad utbildning och har hittat en på Uppsala universitet. Jag hade tänkt söka sen anmälan, men jag kommer inte få tillgodoräkna mina kurser eftersom de inte är identiska till deras. Jag har nu sökt fristående kurser på sen anmälan och väntar på svar. För att vara behörig till dessa kurser krävs tidigare högskolepoäng. De hänvisar endast till sina egna kurser och därför har jag svårt att avgöra om jag är behörig. Jag har läst liknande kurser på LTU och vet inte än svaret på min tenta, men jag borde ju vara behörig?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hejsan!

    Det skadar inte att söka och vi hoppas och håller tummarna. Om det skulle visa sig att du är Obehörig, får du besked om det. Om du vill på förhand veta om du kommer att räknas som behörig eller ej, var god kontakta Studievägledare på den institutioner dit du söker.

    Det är rätt person att svara på din fråga - Studievägledare på den institutionen (fakulteten) där dit du vill byta. I fall de inte finns någon Studievägledare som är knuten till just den institutionen, kontakta central studievägledning på den högskola/univeristet som du söker till.

    Bästa hälsningar & lycka till!

    Mikael SYV