Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    du kan uppge vilken kurs din fråga gäller, så kan jag i så fall se om jag hittar antagningsstatistik för den kursen. Annars, hitta "din kurs" på lärosätenas gemensam webbplats Studera.nu/jamfor-utbildning - där brukar man kunna hitta antagningsstatistik. Du kan också kontakta Antagning.se, tel.nr 0771-550720 eller antagningsgruppen på det lärosäte där kursen ges (de kan säkert plocka fram antagningsstatistik åt dig).

    Studie- och yrkesvägledare
    • lukas : Det gäller exempelvis företagsekonomi kursen på Göteborgs universitet.
    • Milla : Antagningsstatistik som visas på www.studera.nu säger att antagningsgräns för kursen Företagsekonomi1 på GÖTEBORGS UNIVERSITET till HT-23 i betygsgruppen BI var 16.76 och i HP-urvalet (resultat från högskoleprovet) 0.70.