Jon
    Hej!

    Om en elev reducerar en kurs från sin studieplan och går ut med studiebevis (2400 poäng ist för 2500) och sedan går till Komvux för att komplettera sina betyg för att få behörighet till högskolan. Kan eleven välja vilken kurs den vill då som den inte läst tidigare för att bli behörig?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Jon, det går inte att ge ett generellt svar - Ja eller Nej... utan rätt svar är "kanske" eller "förhoppningsvis". vissa kurser är obligatoriska även på komvux. Men det är klart friare - vilka kurser man kan ha i sitt examensbevis - från komvux.
    OBS! eleven "förlorar" sitt betyg i Idrott och hälsa 1, eftersom det ej längre får ingå i exambevis från  - komvux.
    Sedan är det rätt så begränsat utbud vad komvux kan erbjuda att läsa... i alla fall ofta är det tyvärr så.
    Hälsningar
    D: