A

    Hej! Jag går just nu sista terminen i gymnasiet och ska göra högskoleprovet. Kan man söka till univesitet/högskolor i andra länder i världen med högskoleprovets resultat? Eller gäller det bara i Sverige?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej A,
    enligt vad jag vet gäller resultat från det svenska högskoleprovet endast vid antagning till svenska högskoleutbildningar, men du får gärna fråga på de skolorna utomlands där du vill studera i fall de kan vid antagning ta hänsyn till HP-resultatet.