Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    betygssättningen görs Individuellt, även om ni gör GA som grupparbete. Varje gruppmedlem bör bedömas på hans/hennes individuella prestationer.
    Att de andra medlemmar i din grupp får underkänt medför inte per automatik att du också blir det; handledaren för GA bör göra individuell bedömning och om din prestation är tillräcklig bör du få godkänt betyg (E) i kursen GA.
    Men om du är orolig råder jag dig prata med din/er handledare, berätta hur du känner inför betygsättningen i er grupparbete; du och handledaren kanske kommer fram till att du kan göra en individuell inlämning av din del i grupparbetet eller så kanske handledaren kan föreslå någon annan lösning.

    Studie- och yrkesvägledare