Tobias
    Går det på något sätt att flytta en programgemensam kurs som man inte är nöjd med betyget så att den blir utökad och därmed skulle slippa att räkna med den om den inte krävs för särskild behörighet eller ger meritpoäng? Har nämligen en vän som påstår att vår SYV på skolan gjort så för att hen ska slippa räkna med ett F i sitt snitt.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Tobias,
    på gymnasiet är Programgemensamma kurser obligatoriska Vanliga kurser; det går inte att flytta den till U-kurs tyvärr.
    Jag tror inte att en syv på en gymnasieskola har flyttat en programgemensam kurs till U-kurs för att höja meritvärde; det går emot reglerna. Om hen gjorde så, så gjorde hen fel. Ett felaktigt utfärdat Examensbevis riskerar att bli "stoppat" av Antagning.se.

    Hälsningar

    D: