Elvira
    Hejsan, jag gick klart gymnasiet med inriktning estet-foto år 2016. Jag har dock ofullständiga betyg, saknar matte och gymnasiearbetet. Nu har jag jobbat sedan jag slutade men vill gärna läsa upp det jag inte gjorde. Min fråga är nu såhär; kan jag använda mina ofullständiga betyg och skriva över dem till en annan linje? Måste jag gå klart estet foto, skriva gymnasiearbetet för den linjen? Eller kan jag helt enkelt gå en annan gymnasielinje, läsa till de ämnena som saknas och göra gymnasiearbetet för den nya linjen? Är sugen på att gå barn och fritid.
    Mvh, Elvira

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elvira,
    på komvux finns det inte "program" på samma sätt som på gymnasiet; du behöver boka tid med SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd, för att göra studieplanering.

    Du säger då till SYV på komvux att du helst vill läsa mot examensbevis från Barn- och fritidsprogrammet; om din komvux kan erbjuda läsa kurser som krävs för examensbevis från BF, då är det i princip möjligt att göra som du önskar.
    Vänligen
    Julia syv