Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    det går alldeles utmärkt att söka till andra utbildningar samtidigt som du läser en utbildning. Du behöver inte hoppa av eller "pausa" din utbildning; du kan söka till andra utbildningar och samtidigt fortsätta läsa den utbildning du läser nu (om det är ngt du vill göra...). Sedan ser du om du kom in på ngn annan utbildning och i fall du får besked ANTAGEN till en ny utbildning som du hellre vill gå, då hoppar du av din nuvarande utbildning.
    Men det blir så klart svårt att söka till andra utbildningar om du inte vet vad du vill söka till...
    Kika gärna på många olika yrken på www.framtid.se
    Yrkeshögskoleutbildningar kan du också titta på - utbud finner du på www.yhguiden.se
    Om det är så att du är väldigt osäker ang.vilka andra (nya) utbildningar du vill söka till men du är säker på att du nu läser "fel utbildning" då kanske det är bäst om du försöker få jobb och jobba ett tag tills du kommer på vilken utbildning du egentligen vill gå.

    Studie- och yrkesvägledare