Deltaztorm

    Hej gick ut NA i gymnasiet med ofullständiga betyg och undrar om det går att söka in på läkarprogrammet i Danmark (Köpenhamn) med min upplästa betyg ifrån Hermods (Komvux) har läst Bio1,2 Fy1,2 Kemi1,2 samt tom Ma5 och Engelska 7.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!

    Mitt bästa tips är att du frågar Öresund direkt som är experter på att ge information om studier i Danmark. Se oresunddirekt.se/se/jag-vill-studera-i-danmark
    Om jag måste gissa, så skulle jag svara så här: varför skulle man inte kunna söka utbildning i Danmark med betygen från komvux i Sverige? Jag kan inte se någon anledning till varför det skulle vara omöjligt. Men fråga gärna de som är experter på området, t.ex de som jobbar på Öresund-direkt. Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare