Sol
    Hej!

    Jag går lärlingutbildning, Barn och fritidsprogrammet inriktning social och pedagogiskt arbete. Jag spenderar tre dagar i skolan och två dagar ute på APL. Man får välja själv om man vill ha de kurser för att studera vidare, som jag har gjort.

    Men, min fråga är om högskolor och universitet föredrar skolförlagda utbildningar över lärlingsutbildningar. Kommer min chans att bli antagen påverkas även om jag har grundläggande behörighet samt bra betyg? Eller spelar det ingen roll?