Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    jag tror du får bäst svar på just den frågan av de som är verksamma inom den aktuella branschen. Börja med att fråga dina lärare på BMA-programmet. Du kan också kontakta arbetsgivare och de anställda inom den branschen. Det är också så att "jobba inom genteknik" kan man säker på många olika sätt... t.ex labb-assistenter som förbereder material och de som städar labbar där forskare jobbar med genteknik, jobbar ju också på sätt och vis med genteknik. Det är också skillnad på att vara forskare eller forskarassistent... Titta i jobbannonser om anställningar i den aktuella branschen vad arbetsgivare skriver om meriter.

    Studie- och yrkesvägledare
    SYV-besökare SYV

    Hej! jag är inte heller expert på "genetiska frågor" och jag tycker precis som SYV Milla att du bör i första hand fråga de som är verksamma i det kunskapsområde, men du kan också kika på vad som står i presentationerna av yrken - exempelvis
    yrke/biolog
    yrke/forskarassistent
    Yrke/analytisk-kemist
    yrke/biokemist
    BMA/labbmedicin
    yrke/biomedicinare
    yrke/genetiker
    Så kanske ngt i presentationerna blir av intresse för dig; det finns också Tips om länkar längre ner i presentationerna på www.framtid.se + annonser om lediga jobb långt ner i varje presentation (att titta i annonser om lediga jobb är en bra idé tycker jag för då ser du vad arbetsgivare har att säga om vilka kvalifikationer de önskar att arbetssökande till en viss specifik tjänst, har med sig i bagaget).