Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    frågor om lärarlegitimationer och deras utökning bedöms och beslutas om av skolverkets avdelning för lärarlegitimationer - så du får gärna fråga där. Du kan också vända dit till studievägledare på lärarprogrammen som är experter på lärarutbildningar och lärarbehörigheter.
    Oavsett vad jag skulle svara dig eller studievägledare på ngt annat ställe, så blir det beslut som fattas av Skolverket (avdelning för lärarlegitimationer) men när man frågar där brukar de hänvisa till studievägledare på lärarutbildningar. Jag vill inte ge dig fel svar som vilseleder dig. Jag är inte expert på lärarutbildningar, jobbar inte på skolverket eller på en lärarhögskola.
    När du får svar från skolverket eller från lärarhögskolorna får du gärna höra av dig och berätta vilka svar du fick. Tack på förhand för det!

    Studie- och yrkesvägledare