Hidi
    Jag har gått grundskolan utomlands och vill studera Naturvetenskapsprogram, jag är 21 och har gjört nivåtest i svenska, matematik och engelska, sedan studerade jag svenska som andraspråk 1+2+3, Engelska 5+6 och Matematik 1C. Jag undrar, hur kommer jag att studera resten av kurser altså Historia 1B, Samhällskunskap 1B, Biologi 1 osv.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!

    Om du är 21år, då är det Komvux eller folkhögskolorna som du kan läsa gymnasiala kurser. Komvux är det i den kommunen där du är folkbokförd, men folkhögskolorna - alla, oavsett vilken kommun du är folkbokförd eller bor i, som du kan ansöka till.
    Du gör studieplanering med studievägledare på komvux eller på den folkhögskola, där du blir antagen.

    Vänligen
    ANNA