Emma-Maria

    Hei! Jag bor i Norge och vill plugga läkarprogrammet (vid KI, om det finns skolbaserade skilnader) i Sverige och är osäker på om jag har behörighet i engelska. Jag har tagit Vg1 Engelsk, men inte Vg2, eftersom det inte finns på mitt program. Förstår det som att jag behöver tillsvarande Engelska 6, som enligt UHR sku vara (Vg1+)Vg2 Engelsk. Men samtidigt står det at Vg1 Engelsk ger grunnläggande behörighet i engelska och har förstått det som att Engelska 6 ingår i den grunnläggande behörigheten? https://uhrporten.se/bedomningshandboken/utlandska-gymnasiala/alla-lander/norge/landblad---fr.o.m.-2009/ Behöver jag då supplera med ett IELTS-test eller liknande för att vara behörig? Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    jag tycker du vinner på att fråga antagningsgruppen/antagningsenheten på Karolinska Institutet. Jag vill inte förstöra för dig genom att eventuellt ge dig fel svar. Vi här på FRåGA SYV har ingen expert på den typen av frågor som du ställer här nu, tyvärr. Kontaktuppgifter till Antagningen på KI är:
    Telefon: 08-524 86250 .. Telefontid tisdagar och torsdagar kl. 09.30-11.00.

    E-post: [email protected]

    Antagningen vid KI svarar på frågor om din anmälan, behörighetskrav och urval till KI:s utbildningar.

    Studie- och yrkesvägledare