Theodalf

    Utbildning som jag sökt nu till hösten och gjort arbetsprover inför i månader står nu att jag är "OBEHÖRIG" i stora röda bokstäver på antagning.se. Jag har inte slutbetyg ännu då jag går trean i gymnasiet. Enligt utbildningens hemsida är "7e mars sista datum för komplettering av meriter/betyg som styrker behörighet (antagning.se tillhanda)." Jag tar inte studenten förrän juni. Har jag gjort allt i onödan, kan jag inte söka denna utbildning överhuvudtaget?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!

    kontakta antagningen på konstfack, förklara din situaiton och be om "anstånd" (alltså att du får lov att komplettera senare); kontakta också Antagning.se (central antagning, tel.nr 0771-550720 och fråga hur det är möjligt att man måste komplettera så tidigt, flera månader innan man tar ut sitt examensbevis från gymnasiet). Jag kan inte ge dig ngn förklaring på varför datumen är satta som de är.
    Du får gärna återkomma till oss här på FRåGA SYV och berätta vilka svar du fått från antagningsgruppen på konstfack och från centrala antagningen (Antagning.se).

    Studie- och yrkesvägledare