MMB

    Hej! Jag undrar om det stämmer att en lärarlegitimation 3-9 i SO-ämnen, med 60 poäng i vardera historia och religion (och 30 poäng i geografi samt samhällskunskap) går att läsa upp till behörighet att undervisa på gymnasiet genom att läsa till vardera 30 poäng i båda ämnena? Behöver man alltså inte läsa upp något mer än sina ämnen till 90 poäng vardera? Vänliga hälsningar, Maria

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    utökning av lärarlegitimationen är det skolverkets avdelning för lärarlegitimationer som bestämmer över. Oavsett vad ngn annan säger till dig så bestämmer det skolverket om frågan om lärarlegitimationer och deras utökning. Frågar man där, alltså skolverkets avdelning för lärarlegitimationer, så blir man oftast hänvisad till studievägledare på lärarhögskolorna; så jag ger dig samma råd - att du kontaktar studievägledare på lärarhögskolorna.

    Studie- och yrkesvägledare