Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Lucas,
    det finns inte någon automatisk rätt att höja betygen. Så här ser det ut: komvux brukar inte ha råd att ge plats på kurser i vilka man redan har ett godkänt betyg och hänvisar till Prövningar.
    Idag kostar varje prövningsförsök 500 kr. Kan vara svårt att hitta var man kan göra prövningar.
    ***
    Jag vill också påminna om möjligheten att göra Högskoleprovet.
    Ännu ett alternativ kan vara att söka till folkhögskolornas Allmänna kurser där du på ett år (som kortast tid) kan uppnå Omdöme om grundläggande behörighet (4.0) och med omdöme från en fhsk söker man i BF-urvalet.
    Hälsningar
    Peter