Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    om du med "HR-program" menar utbildning på högskola eller universitet med start HT24, då kommer utbildningsutbud fastställas i sin helhet till första dagen i anmälningsperioden som blir den 15 mars 2024. Men du får gärna kika på lärosätenas gemensam sajt www.studera.nu - kanske kommer att hitta någon utbildning som intresserar dig och vi får hoppas att det inte blir ngn ändring så att den "försvinner" och inte blir sökbar inför höstens antagning. Titta gärna på listan på studera.nu/jamfor-utbildning/HR-program -- där jag Inte valde filter "distans" för att det valet fanns inte... verkar som att det, i alla fall ännu, inte finns info om ngt.HR-program på distans och på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=HR-kurser-distans kan du titta på distans-kurser som ligger inom "HR-område".

    Vad gäller "distans" så finns det distans Med och Utan obligatoriska träffar. Obligatoriska träffar kan vara ganska många och vara i flera dagar t.ex måndag t o m onsdag en gång i månaden (bara för att ta ett exempel) och då ska man resa till skolan + ordna två övernattningar på skolorten varje månad... så det råder jag dig att tänka på: alltså uppmärksamma dig på att distans kan innehålla obligatoriska träffar. Och resor till och från skolan + övernattning på skolorten är det, som regel, den studerande som står för själv. Kika gärna på https://www.fragasyv.se/info/studieformer-distans

    Studie- och yrkesvägledare