Robin

    Jag har gjort mina val och är nöjd men använde min skol Gmail som kommer att bli raderad, hur ska jag göra för att byta min epost? Jag har försökt överföra skol eposten till min egna men det är blockat

    • Julia :

      Vilken stad söker du till gymnasiet i? Vilken kommun är du folkbokförd i? Detta frågar jag för att få fram vilket gymnasieantagningskansli du tillhör. Det finns många olika gymnasieantagningskanslier och det kan vara olika - hur man gör, beroende på vilket kansli som du "tillhör". :)

    • : Hej Robin. Ansöker du inom Skåne/Västra blekinge? Om Ja är det väldigt enkelt att ändra. Du loggar in med dina inloggningsuppgifter och på första sidan kan du ändra dina kontaktuppgifter. Tryck Spara, nu är dina nya uppgifter sparade.
    • Julia : Gyantagningen (Storstockholm) svarar så här: skicka den nya e-postadressen till gymnasieantagningens e-postadress, så ändrar handläggaren i dina kontaktuppgifter. Här ser man - tänker på kommentaren /ovan) - att det är olika hos olika gymnasieantagningskanslier. Går alltså inte att ge ett svar som passar alla! :)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    hitta kontaktuppgifter till just ditt gymnasieantagningskansli - vilket du kan göra på antagningskanslier.skr.se och kontakta personal på ditt gymnasieantagningskansli med frågan om hur du ändrar kontaktuppgifter till dig.
    Även SYV på din "gamla grundskola" borde kunna hjälpa dig med det, även om du redan gick ut skolan.
    Fler ställen som borde kunna vara behjälpliga: personal på utbildningsförvaltningen i den kommunen där du är folkbokförd och i den kommunen där gymnasieskolan ligger som du söker till i första hand (om det är olika kommuner).
    Jag tänker så här: det är ganska troligt att någonstans på Hemsidan för gymnasieval finns förklaring om hur man ändrar sina kontaktuppgifter - men kanske svårt att hitta? Se om du ändå lyckas att hitta den förklaringen. Om inte  - då kanske det inte finns på just din hemsida för gymnasieval (finns olika webbplatser - t.ex kan vara Indra2, Dexter eller ännu ngt annat system, som sagt - olika system används i olika delar av Sverige).
    OBS! det är mycket viktigt att gymnasieantagningskansliet har de rätta kontaktuppgifter till dig - så du bör absolut ta tag i detta och det snarast!
    Vänligen
    Julia