Tyra
    Hej! Jag är 15år och ska börja gymnasiet nästa år. Just nu funderar jag på att gå ekonomiprogrammet. På ekonomi så läser man ju samhällskunskap 1b och 2 och det jag undrade var om den samhällskunspen är inriktad på just ekonomi, eller är det samma samhällskunskap på alla linjer om tex politik, mänskligarättigheter osv. Kanske dåligt förklarat haha, men är det tex samma innehåll på samhällskunskapslektionerna på sam-linjen och på ekonomi-linjen? Tack på förhand!!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tyra,

    det samma innehåll i kurserna Samhällskunskap 1b och Samhällskunskap 2, oavsett vilket program man läser på.

    Jag förstår din fråga och hur du tänker. Det kunde hade varit så som du skriver i din fråga, men så är det inte! :) Utan det är samma innehåll, om kursen heter "samma" - på alla kurser förutom Gymnasiearbete. Just Gymnasiearbete måste vara inriktad just mot det programmet som man tar examensbevis ifrån. Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA