Aisa
    Hej! Vi som går i 9:an ska ju välja gymnasium med hjälp av nån hemsida. Man letar efter den skola och det program man vill och sedan trycker på lägg till.
    Men min fråga är när man trycker på lägg till, har man då automatiskt skickat en ansökan till skolan? Eller ska man printa ut nån papper?
    Vi har inte fått någon information om detta och vi har träffat våran studievägledare bara 1-2 gånger hittills.
    Om man ansöker till skolan med papper, när och till vem ska man lämna in det?

    Jag har också en annan fråga, när det e sommarlov och man har sökt till skolor och väntar på svar, får man svaren via email eller får man ett brev skickad hem till sig?
    Vad ska man göra om man är bortrest under sommarlovet och får det hemskickat men hinner inte tacka ja eller nej till skolorna?

    En annan sak, börjar alla gymnasier samtidigt eller är det olika dagar för olika skolor?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    I vilken stad bor du?

    Indra2 är ett nytt antagningsststem som används i Göteborgsregionen sedan ett år tillbaka och kan fortfarande vara under utveckling. Du får bäst svar på din fråga just från den som dagligen arbetar med just det antagningssystemet och jag hänvisar dig därför till personal på antagningskanslier i Göteborg och alla kontaktuppgifter finns på www.antagningskanslier.se