Frida
    Som rubriken lyder; hur får jag ut mina betygsdokument från gymnasiet. Jag avbröt gymnasiet men fick ut betyg på de kurser jag hunnit genomföra, hur får jag tag i dem igen? Måste jag kontakta skolan? Tror nämligen inte att jag har pappret hemma.

    Gäller samma sak om man ska ha tag i slutbetyget från grundskolan?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Frida!

    Skolorna (både Grundskola och Gymnasieskola) borde kunna skriva ut kopior på dina betygsdokument och ge eller skicka till dig. Kontakta skolorna.

    Om en av skolorna (eller båda) inte längre finns, brukar all dokumentation "hamna" i Regionarkivet.

    Vänliga hälsningar

    L. :)

    Liselotte