Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Hannah,

    om du har godkända betyg, då är det mest realistiska alternativet att du bedrivet självstudier och gör sedan prövningar>>.

    Det är inte förbjudet att söka plats på komvux kurser, men pga begränsad budget, är det mycket svårt att få plats på komvux om man redan har godkända betyg.

    Om du redan nu är behörig, kanske är det bästa alternativet att satsta i första hand på Högskoleprovet. Att anmäla sig till HP kostar 450 kr. och varje prövning kostar 500 kr. Och för att höjningen ska märkas bör du kanske göra prövningar i ett stort antal kurser.

    Inför HP kan man träna och man kan göra HP många ggr.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig.

    Hälsningar

    Mikael SYV