Anna
    Hej!

    Jag håller på att läsa biologi 1 på komvux för att bli behörig till att läsa till landskapsarkitekt. Min fråga är om betyget kommer räknas in i mitt meritvärde? Och om det gör det, vilket betyg räknas bort då, blir det automatiskt det betyg som är lägst eller får jag välja det själv?

    Vänliga hälsningar
    Anna

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Inget betyg kommer att räknas bort, utan Även betyg i biologi 1kommer att räknas in. Du kan annars läsa naturkunskap 2 i stället för biologi 1; det kan vara fördelaktigare gör dig, lättare att få högre betyg, eftersom du borde redan ha kunskaper i stora delar av nk2, genom att du läste fysik 1a och kemi 1 på gymnasiet, gissar jag på.