Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    just Meritpoängen får du för kurserna Engelska 7, moderna språk 3 och 4 och/eller för högre mattekurser; vänligen läs information på gymnasieGuiden.se/merit
    Om du kommer ha två olika examensbevis och söker till svenska högskole-universitetsutbildningar se till att båda examensbevisen blir Antagning.se tillhanda (synliga på din inloggning på www.antagning.se) och de som jobbar med administration kring antagningen kommer använda det examensbeviset som ger dig högst meritvärde (så gör man om man har flera examensbevis från gymnasiet och från komvux). Försök få så höga betyg i alla kurser du läser och gör planering mot examensbevis som undersköterska tillsammans med SYV på komvux - är de bästa råden jag kan ge dig.

    Studie- och yrkesvägledare