maja041018

    Hej! Jag går sista året i gymnasiet och har sökt utbildning till höst varav en av de var sjukhusfysiker. Men jag strök bort den och nu ångrar jag mig det så jag antar att min ena lösning till att söka sjukhusfysiker åter igen är genom sen anmälan. Jag har därför frågor angående en sen anmälan. Jag såg att de öppnas efter första antagningsbeskedet, är det 00:00 då? Den dagen? Och gör jag en sen anmälan kan jag ranka utbildningen högst upp? Jag läste också att sen anmälan kommer prioriteras på ett annat sätt, hur då? Är det först till kvarn eller är det betygen eller prioriteras man efter de som inte har gjort en sen anmälan? Med vänliga hälsningar, Maja

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    läs information på antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/tva-vagar-till-webbanmalan/sen-anmalan och du kan också ringa och prata med Antagning.se, tel.nr 0771-550720 och tel.tid kl.09-16 på vardagar. Jag jobbar inte med administration kring antagningar och vad jag kan göra är att jag läser information på www.antagning.se och återberättar för dig vad som står där eller så ringer jag till Antagning.se och återberättar det som de säger på telefon. Om jag uppfattar ngt på fel sätt och svarar fel till dig då kommer ju tyvärr bara Du att drabbas, för att det kommer inte att hjälpa om du säger att du fick fel information om du missar att anmäla dig. Vad jag minns från de tidigare kontakter jag haft med antagning.se (om det inte ändrades sedan "sist") så gällde "först-till-kvarn" principen och de som är behöriga antogs i den ordningen som de sökte, oavsett hur höga meriter de hade men "problemet" är att endast de utbildningar som har för få behöriga sökande som öppnar för SEN ANMÄLAN.

    Studie- och yrkesvägledare