mansoor
    Hej. jag heter Mansoor och jag går vård om sorg program första år. jag vill plugga vidare när jag kommer klart gymnasiet men jag läser vård om sorg och jag fösöker att få bra betyg för att plugga vidare. min fråga är om man läser vård om sorg och försöker man att få högra betyg få man komma in på högskolan och bli pilots?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Mansoor,

    i Sverige läser man till pilot>> på en Yrkeshögskola.

    I behörighetkraven ingår det också att ha godkänt betyg i Fysik 1a. Fråga på din skola om du kan läsa fysik som Individuellt val eller som en utökad kurs. Annars så kan du komplettera efter gymnasiet.

    Kika också på yrken helikopterpilot>> och stridspilot>>.

    Bästa hälsningar

    Daniel