Kenneth Persson

    Hej, jag har avklarat en ekonomutbildning i Litauen som motsvarar ett kandidatprogram i Sverige, inom finans. För att översätta direkt så är det "Kandidatexamen i finans" . Hur ska jag gå tillväga för att komplettera för att få använda denna utbildning i Sverige och kunna jobba med det? Finns det skolor i Skåne som har kompletteringar inom finans? Hur lång är en sådan utbildning och vad förväntas det för kurser att läsa? Går de kurserna på Svenska eller engelska eller kanske båda två?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag undrar om du fick din utbildning bedömd av UHR, universitets- och högskolerådet. Om Ja, då framgår det av svaret du fick från UHR vad din utbildning motsvarar och vilka kompletteringar som behövs.
    Om Nej, då behöver du skicka uppgifter om din utbildning till UHR. Se information på uhr.se/bedomning-av-utlandsk-utbildning

    Studie- och yrkesvägledare