A
    Hej! Jag undrar under hur lång tid som en prövning pågår?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej A,

    prövningar brukar bestå av två delar - den skriftliga (som nationella provet) och sedan rättar läraren det och 2-3 veckor senare - är det mundlig genomgång/utfrågning - där läraren ställer frågorna delvis utifrån hur den skriftliga delen ser ut. Läraren kan be dig att förklara hur du tänkte när du lämnade svar på det skriflliga delen, men hen kan också ställa andra frågor som har med innehåll i kursen att göra.

    Anmälan till prövning på prövningsenheten /eller på komvux/ brukar man behöva göra minst 4 veckor innan prövning påbörjas, ibland ännu tidigare... så kortast tid från anmälan till betyg är ca 2 månader.

    Bästa hälsningar

    ANNA