Klara
    Hej!

    Jag går andra året på samhällsvetenskapliga programmet med inriktning beteendevetenskap. När jag gick i ettan gjorde jag val av kurser (tror det hette individuella val) till årskurs två. Jag valde till SVTSVT01 (teckenspråk) och min fråga är: hur många individuella val gör jag till årskurs tre? Alltså, hur många kurser måste jag välja?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Klara,

    det kan vara olika på olika skolor, beroende på vilka och hur många valbara kurser du läste under åk1 och 2.
    Se gärna den generella programplanen för SA - Programplan för SA.

    Varför det inte går att uppge antal Kurser som man väljer, är också pga kurserna kan vara större eller mindre. Exempelvis läser man 200 poäng inom Individuellt val - och då kan man antingen läsa en stor kurs á 200 poäng; eller två kurser á 100 p. var eller fyra små kurser á 50 p. var.

    Det bästa rådet vi kan ge är att du följer de instruktioner som du får av SYV och lärare på din skola vad gäller val av kurser.