George

    Hej, jag funderar kring hur många reservplaster på min anmälan jag kan tacka ja till. Om jag har sökt till 11 utbildningar och vi säger att jag kom in på min nionde plats i listan, men står som reserv till de högre prioriterade utbildningarna (alltså de åtta första). Kan jag då tacka ja till de högre prioriterade programmen som jag står reserv på samt tacka jag till den det programmet jag blev antagen på?

    Om ja, i så fall hur kommer det gå till om jag blir antagen på urval 2 till mina reservplatser? Är det så att den först prioriterade jag kommer få och alla andra under stryks? Eller får jag välja?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    läs information på antagning.se/sv/efter-anmalan/antagningsbesked-och-svar/sa-manga-poang-kan-du-tacka-ja-till.

    Om hur reservantagning går till - var god läs på antagning.se/sv/efter-anmalan/antagningsbesked-och-svar/reservantagning

    Du kan också ringa till Antagning.se som har telefontid på vardagar kl.9-16 på tel.nr 0771-550 720 och ställa dina frågor till de som jobbar med administration kring antagning till svenska högskole-universitetsutbildningar.

    Studie- och yrkesvägledare