Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Marina!

    det finns ingen begränsning i hur många olika yrkeshögskoleutbildningar som man får söka samtidigt för att man söker till varje yh separat och inte centralt som man söker till högskola/universitet.

    Man kan därför söka till yrkeshögskola och till högskola samtidigt och t o m läsa på yh och högskola samtidigt, t.ex kan man läsa på deltid eller heltid på yh och samtidigt läsa på deltid på högskola.

    Bästa hälsningar och lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare