Julia
    Hej!
    Om bara någon vecka ska jag börja mitt första år på gymnasiet, men problemet är att jag hellre skulle gå på ett högre rangordnat val. Grejen är, på mitt förstahandsval,som är Rytmus, ligger jag på 6e plats som reserv( av ca 50 så det är ändå bra;p) Nu under sommaren har det varit två olika reservantagningar på gyantagningen, men jag står fortfarande kvar på min plats. Det står även att,för rytmus, tar skolan över reservantagningn från den 14e augusti och att man ska kontakta skolan då om man är reserv. Min fråga är; Vad betyder det att skolan tar över reservantagningen, vad betyder det för mig? Samt, varför och hur,dvs vad jag ska skriva, ska jag maila skolan?
    Tacksam för svar
    Julia

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Julia,

    det stämmer att Rytmus-musikergymnasiet-nacka tar över reservantagningen den 14 augusti - från gyantagningen.se och det innebär att skolan kommer f o m 14 aug kalla in från Reserv själv. Det är reserv nr.1 som bör kallas in först - om ledig plata uppstår.... osv i rätt ordning.
    Det du kan göra är att maila till skolan - [email protected] - för att säkerställa att skolan får alla dina kontaktuppgifter och även Alternativa kontaktvägar som t.ex tel.nummer till dina vårdnadshavare... detta för att i fall de ringer till din mobil och du inte svarar just då - så att de skulle kunna ringa till dina vårdnadshavare också. Maila alltså ditt namn, personnummer, dina tel.nr och e-postadresser - flera stycken och förklara /kort/ vem tel.nummrena och e-postadresserna går till (t.ex om det är till din mormor eller till en farbror... eller till dina syskon).
    Lycka till! Fråga SYV kommer att hålla tummarna för dig!
    L. :)

    Liselotte