Joe

    Hej, jag har bestämt mig för att läsa upp Matte 3B för en kurs på universitetet. Detta är då en snabbkurs på 5 veckor så undrar om det finns något snabbt och effektivt sätt att ta in det viktigaste på kursen då det tar väldigt lång tid att plöja igenom hela matteboken.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    som SYV (inte lärare i matematik) så kan jag bara rekommendera att du tar hjälp av våra bästa tips om Studieteknik och kan också rekommendera att du ställer din fråga i matte-forumet Pluggakuten som finns i anslutning till Matteboken.se (en sajt som drivs av Mattecentrum).
    Hänvisningar:
    gymnasieguiden.se/reportage/tips-om-studieteknik
    pluggakuten.se - ställ din mattefråga till Pluggakuten! och på pluggakuten.se/amne/matematik/matte-3 - ställer man frågorna om just gymmansiekurs matematik 3;

    Studie- och yrkesvägledare