Stina
    Hej! Jag ska söka in till högskolan i höst men jag blir inte klok på vad jag ska söka! Jag väljer för tillfället mellan industriell ekonomi och maskinteknik. Jag gillar att "nörda ner mig" i beräkningar mm men jag är inte ett jättestort fan av för mycket praktiskt arbete. Skulle ni kunna hjälpa mig att förklara de största skillnaderna mellan programmen och kanske förhoppningsvis göra mitt val lite enklare. Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Det som inte står på högskoleprogrammens egna hemsidor, kan endast studievägledare som jobbar på Just det programmet förklara, eller de som läser på de programmen nu eller har läst på dem förut. Som allmän vägledare har man tyvärr inte den kunskapen.